Sistem

Mail Server Kurulumu

Mail Server (Mail Sunucusu), tanımlı kullanıcıların tüm elektronik postalarını bir ağ üzerinde tutan merkezi ya da uzaktaki sunucudur. Bu suncunun görevi gelen mailleri depolayıp yerel kullanıcılara dağıtmak ve kullanıcalın gönderdiği dışarı yolladığı mailleri adreslerine iletmektir.

Mail server kurulumu için önce Server Manager programından “Add roles and feature” seçeneğini seçiyoruz.

 

Yukarıdaki adımları izleyip  “Roles-based or feature- based installation” seçeneğini seçip devam ediyoruz.

Server Selection ekranında hangi serverı seçeceğimizi soruyor. Burada kurduğumuz makineyi seçip devam ediyoruz.

 

Burada önümüze gelen ekranlardan kurduğumuz makinenin Mail Server görevini gerçekleştirebilmesi için “Server Roles” bölümünde “Web Server (IIS)”i seçiyoruz. Çıkan ekranda “Add Features” seçeneğini seçip devam ediyoruz.

Web Server özelliğini seçtiğimizde “Roles Services” ve “Features” bölümlerinde temel özellikleri otomatik seçiyor. İhtiyacımız olan başka özellik varsa bu sırada seçebiliriz. Bu durumda bu özellikleri yüklememiz yeterli Mail Server’ımızı kurmak için. Devam diyip son adıma geçiyoruz.

 

Bu ekranda ”Restart the destination server automatically If required” seçeneğini işaretlersek kurulum tamamlandıktan sonra gerekli olduğu takdirde  makine kendi kendine yeniden başlatacaktır.

Ayrıca burada yüklenmesi için seçtiğimiz özellikleri onaylamamız için tekrar gösteriyor. Install diyip yüklüyoruz.

 

MAIL SERVER’A MailEnable KURULUMU

MailEnable, Windows platformları üzerinde çalışan popüler bir mail yazılımıdır. Bir veya daha fazla domain için MailEnable aracılığıyla mail hesabı kurulabilir. Bu yazılımı www.mailenable.com adresinden indirip kuracağız.

İndirdiğimiz yükleme dosyasını sağ tıklayıp “Run as administrator” diyerek yüklemeye başlıyoruz.

Burada MailEnable programı çalışması için internete bağlanması gerektiğini söyleyip uyarıyor. “OK” diyerek devam ediyoruz.

 

İlk ekranda programın hakkında genel bilgiler geliyor, devam diyoruz. Burada da bizde mail hesabı için isim ve firma ismi istiyor. Buraları doldurup devam ediyoruz.

Yasal kullanıcı şartları ekranı gelecek. Buradan da next diyip devam ediyoruz.

Yüklenecek bileşenler soruluyor. Buradan yukarıdaki gibi seçip devam ediyoruz.

Sistemin kurulacağı dosya yolunu seçiyoruz.

MailEnable kurulacağı için seçeneği olduğu gibi bırakıp devam diyoruz.

İlgili kütüphanenin (Repository) yükleneceği dizini seçmemiz isteniyor. Next diyip devam ediyoruz.

Get Postoffice Details kısmında bizden Post Office Name ve şifre belirlememizi isteyecek. Burada Post Office Name’e domain adımızı altına güvenli bir şifre belirleyip devam ediyoruz. Burada belirlediğimiz şifre Postmaster e-posta adresi için kullanılacak olan şifredir. Postmaster e-posta hesabından sunucunun genel olarak kullanım detaylarını ve sistem loglarını takip edebiliriz.

Next butonuna tıklayarak devam ediyoruz.

Bu kısımda domain ismi ve ağda tanımlı DNS sunucuların IP’lerini girmemiz isteniyor. Normalde kurulumdan önce bunlar tanımlıysa program bunları otomatik görüyor. Alanlarla işimiz bittikten sonra Next diyerek devam ediyoruz.

Son olarak ayarlarımız tamamlandıktan sonra kurulumun başlaması için Next diyerek devam ediyoruz.

Bu kısımda IIS üzerinde tanımlı olan bir alan adı varsa o seçilebilir. Bizim bu aşamada IIS üzerinde alan adımızı olmadığı için “Default Web Site” seçeneğini olduğu gibi devam ediyoruz.

Kurulum tamamlanmadan önce son bir uyarı geliyor kurulumun tamanladığını bildirmek için. Finish diyerek kurulumu tamamlıyoruz.

Kurulumun ardından MailEnable uygulamasını açtığımızda karışımıza yukarıdaki gibi bir ekran gelecek. Burada yeni kullanıcı hesabı eklemek için Messaging Manager > Post Offices >  (domain adınız) > MailBoxes’a sağ tıklayıp “New Mailbox…” seçeneğini seçiyoruz.

 

Açılan pencerede Admin hesabı açmak istiyorsak yukarıdaki gibi açacağımız hesabın kullanıcı adı ve şifresini belirledikten sonra “Mailbox Type” kısmını seçtiğimizde açılan kısımdan ADMIN seçeneğini seçerek admin hesabını açmış oluyoruz.

Admin hesabımızla mail server’a kendi dışı makinalardan erişebilmek  için Web Admin panelini etkinleştirmemiz gerekiyor. Bunun için yukarıdaki gibi Messaging Manager > (domain adınız)’a sağ tıklayıp “Properties” seçeneğini seçiyoruz.

Açılan pencereden “Web Admin” sekmesine geçip “Enable web administration for post office” seçeneğini işaretledikten sonra açılan kısımdan “Can add, edit and remove domains” ve “ Can brand web mail an web administrations” seçeneklerini de işaretletip apply diyoruz.

Bu ayarları yaptıktan sonra tarayıcıdan “mailserver.zafer.local/meadmin” (mailserveradı.(domainadınız)/meadmin) adresine giderek belirlediğimiz admin hesabıyla giriş yapıyoruz.

Karşımıza Web Admin panelimiz çıkacak. Buradan MailEnable uygulamasına herhangi bir makinadan erişimimizi sağlayıp kullanıcı ekleme, silme vb. admin işlemlerini yapabiliriz.

 

OUTLOOK KURULUMU VE TEST ETME

Outlook’u açıp belirlediğimiz hesabın adını “hesapadı@domainadı” şeklinde yazıp “Bağlan”a tıklıyoruz.

Karşımıza gelen ekranda  mail sunucumuzu hangi mail gönderme protokolüne göre ayarladıysak onu seçiyoruz. Bu durumda “POP” seçeneğine tıklıyoruz.

Gelen ekranda gelen ve giden posta sunucularının adreslerini isteyecek. Burada “mailserver.zafer.local ((mail server adı).(domain adı))  yazıyoruz ve kuruluma devam etmek için “İleri” diyoruz.

Kurulumun son aşaması olarak şifremizi girmemizi isteyecek. Buraya daha önce hesap için belirlediğimiz şifreyi yazarak “Bağlan” seçeneğini tıklıyoruz.

Kurulumumuz başarıyla gerçekleştiğinde önümüze yukarıdaki pencere gelecek. “Bitti” seçeneğini tıklayıp kurulumu tamamlıyoruz.

Kurulumun ardından Outlook porgramımızı açtığımızda şekildeki gibi gelen kutumuza erişebileceğiz.

 

Outlook’a İkinci Hesap Ekleme Ve Mail Gönderme

Outlook ana ekranından “Dosya” sekmesine tıklayıp yukarıda gördüğümüz ekrana geliyoruz. Buradan “Hesap Bilgileri” altında “+ Hesap Ekle” seçeneğini tıklıyoruz.

Bu kısımda ilk hesabı eklediğimiz ekranla aynı ekran çıkacak karşımıza. Buradan yeni açacağımız hesabın bilgilerini girerek aynı adımları uygulayacağız.

 

 

 

Bu adımları da tamamladıktan sonar ikinci hesabımız da eklenmiş ve kullanıma hazır hale gelecektir.

Mail gönderme işlemini gerçekleştirmek için Outlook ana sayfasından “Yeni E-posta” seçeneğini tıklayarak mail ekranına gidiyoruz.

Mail gönderme ekranında: “Kime…” kısmına maili göndereceğimiz adresi; “Konu” kısmına göndereceğimiz mailin kısaca konusunu; Alttaki kısma da mailimizin içeriğini yazıp maili “Gönder” tuşuna basarak gönderiyoruz.

Test mailiminizin iletilmesi için sol üstteki “Mail Gönder/Al” tuşuna tıklayıp veya “F9” tuşuna basarak içeriğin güncellemnesini sağlamamız gerekmektedir. Bunu yaptığımızda test mailiminiz geldiğini göreceğiz.

Outlook Gelen kutusu varsayılan olarak 30 dakikada bir güncellenir. Bu süreyi azaltmak istiyorsak önce “Dosya” sekmesine gitmemiz gerekiyor.

Buradan “Seçenekler” kısmına gidip Outlook ayarlarını açıyoruz.

Buradan “Gelişmiş” kısmına gidip gelen sayfada biraz aşağıya inip “Gönderme ve alma” bölümü altında “Gönderme/Alma…” seçeneğine tıklıyoruz.

Karşımıza çıkan sayfada işaretlenen kısımlar varsayılan olarak 30 dakikaya ayarlı olarak gelecektir. Bu bölümü istediğimiz kadar kısaltıp, uzatabiliriz. Seçeneğimize göre gelen kutumuz o sıklıkta güncellenecektir.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

popüler yazılar

To Top
%d blogcu bunu beğendi: